Koffers gepakt

1 februari 2019 - Beijing, China

Zo, alles gepakt en alles in bed. Lin's documenten afgerond: de 5 aktes van geboorte, verlating, medische status, adoptie en adoptieverklaring nu ook door Chinese BuZa en NL consultaat van mooie stempels voorzien, en een inreisvisum voor NL, en nog een brief van de ambassade aan de gemeente dat Lin zonder verdere procedure recht heeft op de NL nationaliteit. Het is allemaal maar papier maar toch wel heel bijzonder dat de formele kant hier nu mee is afgerond, althans op het haar aangeven straks bij stadskantoor na. (en een visum voor NL hadden we zelf ook nog niet eerder gezien)

20190201_17471520190201_174159 klein

Formele kant dus gereed, we moeten morgen zonder problemen het vliegtuig in kunnen. Mea's waterpokken zijn nu ook al zover aan het genezen dat dat ook geen vraag meer mag oproepen. Heel fijn!!

Verder dan: Gisteren, donderdag niet zoveel gedaan, we waren moe, zijn alleen voor lunch en diner naar buiten gegaan. Lang ontbeten, kinderen spelen in de speelkamer van het hotel met de kinderen van Fedde en Marian (ons adoptie co-stel).

lekker aanrommelen in het hotel (1)lekker aanrommelen in het hotel (3)

De was laten doen, die mooi (maar ecologisch onverantwoord) per stuk verpakt terug kwam, zo de koffer in dus, fijn!

de was

En verder de jongens gestudeerd, zowaar wat ze gepland hadden ook (zo ongveer) afgerond. Chapeau!! En geluierd en voor Lin en Mea gezorgd: Lin heeft waarschijnlijk de kou van Jeppe overgepakt maar heeft er wat meer koorts bij, gisteren bijna 39 en vandaag bij 40 graden. Paracetamol reageert ze wel goed op dus verder geen zorgen, maar ze heeft in gedrag daardoor wel terugval. Heel eenkennig, en lelijk naar anderen. Best ingewikkeld, en we vonden dat het nou juist iedere dag wat beter gaat, maar natuurlijk wisten we wel dat haar gewenning niet in een rechte streep zich positief ontwikkelt. Vooral sneu ook voor haar want weer veel en heftig verdriet. Intussen ook uitwerking op Mea die ook niet zoveel zin had zich heel erg als grote zus te gedragen, reuze gezellig zo :-(. Vandaag kleine herhaling daarvan maar OK, we weten nu dat we morgen lekker op huis aangaan, nog even doorbijten en dan weer fijn thuis.

Vandaag nog wel erop uit getrokken om een oude Hutong (chinese wijk) te bezichtigen. Bleek een soort Jordaan te zijn, we waren niet de enige toeristen. Maar zeker mooi, met prachtig weer. Lekkere wandeling. Op weg ernaar toe flink drukke metro, mete helft van de mensen met trolly: china is on the move vanwege chinees nieuwjaar dat 5 februari is maar nu al begint. Benieuwd hoe morgen vliegveld is, veel mensen reizen namelijk ook naar buitenland.

de Hutong (2)de Hutong (3)de Hutong (4)de Hutong (5)de Hutong (6)de Hutong (7)de Hutong (8)de Hutong (1)

En mooie kans voor de jongens om eindelijk chinees lekkernij te proberen: vruchten (aarbeien) in caramel omhult, verrassend lekker fris fruit en tot nu toe ook niet ziek. En Lin liet het zich ook goed smaken, alleen Mea weigerde koppig omdat ze niet een stok voor haar alleen kreeg, arme...

chinees lekkernij (1)chinees lekkernij (3)chinees lekkernij (2)

En om de reis voor de jongens memorabel af te sluitn nog een keer een autodealer binnen die we bij ons thuis in de buurt niet zomaar vinden. Wat een extreme in dit land...

droomautoos (3)droomautoos (2)droomautoos (5)droomautoos (6)droomautoos (1)droomautoos (4)

En daarmee eindigt het Chinese deel van onze reis om Lin een nieuw thuis te geven. Tot in Nederland met groetjes van ons allemaal!!

1. Davida:
    1 februari 2019
    Jaaaa morgen naar huis! Wat een heerlijk vooruitzicht! Hopelijk zijn de griepjes dan de deur uit!

Fijne terugreis!

X
  2. Nienke:
    1 februari 2019
    Hey! Een hele goeie reis terug naar NL gewenst met jullie lieve kleine dochters, grote zonen en een koffer vol ervaringen en verhalen. Veel liefs Art, Pip, Tommy & Nienke
  3. Ellen Sondervan:
    1 februari 2019
    Hele fijne en veilige terugreis.. Het was bijzonder om dit zo via deze blog te volgen..
    Groetjes Ellen (Telraam)
  4. Jan-Willem:
    1 februari 2019
    Mooie afsluiter van deze reis beetje cultuur samen met stoere wagens! Fijne vlucht terug morgen.
  5. Sonja:
    1 februari 2019
    Wat fijn, terug naar huis!
  6. Opa Jan Blonk:
    1 februari 2019
    Hebben jullie ook een in China gemaakte gezinsfoto van en voor de family???
  7. Bart:
    1 februari 2019
    Super mooi om de afronding te lezen. We hopen op een goeie en vooral rustige vlucht! Het was een waar avontuur om dit met jullie mee te mogen maken! Dikke kus