Een kindje in je gezin opnemen, hoe bereid je dat nou voor?

13 januari 2019 - Amsterdam, Nederland

Lin december '18 op plein bij kindertehuis20190113_185438

Nog een kleine week voordat we naar Nanning, China afreizen. Alle officiële zaken zijn voorbereid, toestemmingen en goedkeuringen zijn binnen, een vuistdikke map met de documenten die we straks voor de procedure in China nodig hebben ligt klaar. Maar de voorbereidingsspanning neemt alleen maar toe. Hoe zorgen we dat Lin straks zo prettig mogelijk bij ons haar nieuwe start maakt? Een vierde thuis in nog geen drie jaar. Een pleegmoeder op wie ze erg op is gesteld en waar ze dan zomaar opeens wordt weggehaald. En dan wij: totaal anders dan de mensen die ze tot nu toe heeft gezien, die alles anders doen, een onverstaanbare taal spreken, anders eten en ruiken. En dan pats boem is ze straks zomaar in 1x aan ons overgeleverd. Hoe breek je dan het ijs, hoe troost je haar verdriet van het afscheid van haar pleegmoeder, hoe zorg je dat ze een begin kan maken om mee te gaan doen in ons gezin en leven. Daar kan je dus best mee bezig zijn. Veel ervaringsverhalen van anderen gelezen, tips van Meiling (de adoptiestichting) gekregen. En gelukkig zijn er in afwisseling op al die volwassenen-gedachten en -emoties ook nog Mea, Jeppe en Siebe die alle drie op hun eigen manier er voor hun nieuwe zusje gaan zijn.

In deze blog delen we onze belevenissen vanaf ons vertrek op 18 januari. Wil je de blog volgen, meld je dan aan via: https://bringinglinhome.reislogger.nl/notificatie

groetjes van Nathalie en Steven

1. Hedy:
    15 januari 2019
    Mooi geschreven! En het gaat allemaal goed komen!
  2. Esther Florusse:
    16 januari 2019
    Jullie hebben Lin iets van onschatbare waarde te bieden: liefde en geborgenheid.
  3. Claudia:
    17 januari 2019
    Geniet van en met elkaar
  4. Annemarie Hubeek:
    18 januari 2019
    Ik kan niet wachten om het nieuwe nichtje te verwelkomen. Geniet van de komende weken!
  5. Annemieke Visscher:
    18 januari 2019
    Spannend!!! Veel geluk, verwondering en plezier toegewenst de komende weken!
  6. Frederike:
    18 januari 2019
    Zo bijzonder, mooi en spannend tegelijk! Jullie zijn geweldig!