Bericht van Jeppe aan groep 8 Kameleon

28 januari 2019 - Beijing, China

Hallo groep 8, hier een berichtje uit China.

Jeppe en Lin20190128_113207

Lin is inmiddels een week bij ons en nu zijn we in Beijing, de hoofdstad van China. Het voelt nu wel gewoon dat Lin er is, ze is al minder gehecht aan papa en ze doet ook steeds meer met iedereen, maar het begon allemaal heel anders op de dag dat ik mijn zusje(Lin) ging ophalen.

Het begon allemaal normaal, gewoon ontbijten en om 2 uur met de auto naar het gemeentehuis. Toen we de parkeerplaats opliepen zagen we een bekend koppie, Lin. Toen we binnen stonden zagen we haar de hele tijd een kamer in en uit lopen. Toen kwamen ze naar ons toe. Eerst mocht papa haar vasthouden maar toen ging ze heel hard huilen. We liepen naar buiten en ze bleef maar huilen. We liepen naar een fotograaf en toen moest ze op de foto. Toen dat klaar was en we weer op de parkeerplaats waren gingen we in de auto, dat vond ze wel fijn, ze werd meteen rustiger en ze stopte met huilen. Toen we gingen eten ging ze zelfs lachen.

Dat was in Nanning, in Zuid-China waar het soms nog 20 graden was. Nanning is een super grote stad met 8 miljoen inwoners. Vandaar dat daar ook enorm hoge gebouwen zijn, het mooiste van die gebouwen is dat ze allemaal licht geven. Het lijkt eigenlijk één grote lichtshow. Daar heb ik ook nog en filmpje van geplaatst. De video heet Nanning by night. Ik ben ook nog naar Yulin geweest, de stad waar Lin is gevonden, en dat is ook de reden dat Lin Lin heet. Ik ben ook naar de markt waar Lin is gevonden geweest. Daarna gingen we naar het tehuis waar Lin heeft gewoond. Daar ontmoetten we de pleegmoeder van Lin. Die vertelde dat Lin een lief meisje is en dat ze ervan houdt om naar buiten te gaan maar dat ze het spannend vindt als het er drukker is.

Nu zijn we dus in Beijing en we verblijven in een hotel dat ligt in een superluxe winkelstraat, aan de overkant heb je een winkel van chanel en daarnaast een winkel van Louis Vuitton, en als je verder loopt heb je drie autodealers, een van Aston Martin auto’s, een van Ferrari’s en een van Mclaren, en daar gaan we nog kijken en daar komen ook nog foto’s van.

Groetjes van Jeppe.

Ps inmiddels zijn we bij Aston Martin geweest:

20190128_11544020190128_11522920190128_11480220190128_115128

1. Corina:
    Mooi geschreven Jeppe!
  2. Esther Florusse:
    28 januari 2019
    Wat een prachtig en bijzonder verhaal Jeppe.
    De Aston Martin staat je ook goed ;-).

Groeten van Esther, Martijn en Roos
  3. Veerle:
    28 januari 2019
    Mooi geschreven Jeppe! Wat een avontuurlijke reis!
  4. Heleen Hensen-Homburg:
    28 januari 2019
    Wat een spannende, maar ook leuke reis zo, Jeppe! Ik vind het fijn om je berichtje te lezen. Tot snel!
  5. Annemarie Hubeek:
    28 januari 2019
    Mooi verhaal, Jeppe! En wat fijn dat Lin nu ook wat meer aan jullie gewend is geraakt, hè. Het was best wel lastig in het begin voor jullie, denk ik.
  6. Davida:
    Hi Jeppe!

Mooi geschreven! Wat een bijzondere ervaring zo samen!

Liefs
  7. Tine Vredenduin:
    28 januari 2019
    Dacht ik toch eerst dat James Bond achter het stuur zat want het is tenslotte zíjn auto, Jeppe. Ga maar nijver sparen want hij kost geloof ik ca 135.000 euro (hoeveel remimbi is dat??). Leuk verslag heb je gemaakt! Groetjes, Tine