Wat een mooie maar ook heftige start

21 januari 2019 - Nanning, China

We  waren al gewaarschuwd: kindjes die net bij hun pleegmoeder weg zijn klampen zich het eerste moment erg aan 1 persoon vast, meer kunnen ze in de stress niet aan. Als ze een beetje tot rust zijn dan staan ze ook voor anderen open. Vandaag dus nog geen balans, dat zie je hieronder terug, het kan voor nu nog even niet anders.

Vanmiddag om 14.20 draaiden we de P-plaats bij burgerzaken van Nanning op, en kijken we recht in de ogen van een klein meisje dat op de arm van een mevrouw richting het gebouw loopt. Hey, dat koppie kennen we, dat is Lin!! De komende 20 minuten moesten we wachten in een lokaal met drie andere gezinnen die net hun kindje hadden ontmoet en zagen we de begeleidster met Lin een kantoortje in en uit lopen.

20190121_144018

Daarna paar formulieren, voor 24 uur voogdij. En daar kwam ze, op de arm, zich nog van niets bewust. We kwamen dichterbij en toen ze wat doorkreeg zette ze het vreselijk op een jammeren en huilen. Helemaal toen ik haar overnam. Zo hadden we het afgesproken, Mea hangt wat meer aan Nath dus prettig als Lin zich eerst wat meer op mij richt. Huilen, wegduwen, met haar ogen haar begeleidster angstig vastklampend. Ook al ben je voorbereid, zo stel je je het toch niet voor, hartverscheurend. Wilde niet eten, niet drinken, niet spelen, alleen maar weg bij ons. Hele dikke tranen rolden over haar wangen.

20190121_144044mmexport1548075399513

Fijn toen we na 10 minuten naar buiten mochten, frisse lucht, geen starende blikken. Stukje lopen naar nabije fotograaf, voor een familieportret (althans vader moeder Lin) voor op adoptieformulier. Michael nam haar even over, dat scheelde in haar verdriet, bekendere (chinese) trekken, ze dronk een scheutje sap, maar toen ik weer overnam gewoon op volle kracht weer door. Foto zal niet meest stralende uit ons gezinsleven zijn... Toen auto in, terug naar hotel. De rit beviel Lin wel, brak het ijs een beetje, ze stopte ook met huilen en begon zelfs flink te drinken. Hoe fijn...

20190121_15162120190121_153657

Daarna op kamer met Mea balonnen en de tablets ontdekt, die twee klikten heel snel toen er eenmaal in alle rust gespeeld kon worden.

20190121_16001220190121_16001420190121_16023520190121_160237

Intussen ook scharrelen met Siebe en Jeppe, maar heel snel is het haar al te veel en dat laat ze dan heel duidelijk horen. Wel lastig voor de jongens want ze willen hun zusje heel graag leren kennen maar ook helpen. En Nath is ook nog niet heel populair. Het zal snel beter gaan.

Eten ging OK, alhoewel een kind met stokjes voeden nog niet heel vlot gaat. Maar gelukkig drinkt ze goed en met de cakejes erbij zal het wel genoeg zijn.

20190121_183230

Intussen vond ze onze bedden wel fijn maar was het de bedoeling dat ze in haar eigen bedje ging slapen. Mea heeft goed gedemonstreerd hoe erin en eruit te klimmen, met Lin's korte beentjes een extra uitdaging maar het lukte haar aardig en vindt het een heel leuk spelletje.

20190121_21010020190121_210111

En toen ik vervolgens dit verhaaltje ging schrijven kwam ze  tegen me aan zitten en viel vrij snel in slaap. Nu over naar haar eigen bedje, hopelijk gaat dat goed en kunnen we wat slapen vannacht. Vorige nacht was dat er met alle spanning en toch nog het tijdsverschil nauwelijks van gekomen.

20190121_213941

1. Lucienne:
    21 januari 2019
    Wat een bijzondere en heftige dag! Ik wens jullie heel veel geluk en rust met z'n allen de komende dagen.
  2. Bart:
    21 januari 2019
    Goh wat een heftige dag voor jullie. Wat een veranderingen voor zo een kleintje. Ik hoop dat jullie de komende dagen wat meer rust krijgen en dat jullie wat meer aan elkaar kunnen wennen. De foto's van Mea en Lin zijn helemaal geweldig! Wel fijn om Lin op een van de laatste foto's een beetje lachend te zien. Heel veel sterkte samen!
  3. Quirine:
    21 januari 2019
    Wat een mooi en bijzonder verhaal om te lezen vandaag! En fijn te zien dat Peppa Big lekker verbroederend / verzusterend werkt :-) Hopelijk meer rust binnenkort. Veel sterkte en geluk!
  4. Davida:
    21 januari 2019
    Wat een heftige en ook bijzondere dag voor jullie allemaal. Fijn om te zien dat Lin en Mea zo leuk aan het spelen zijn! En dat gaat de komende tijd ook helemaal goedkomen met haar grote lieve broers Siebe en Jeppe!

Rustig aan daar!

Liefs
  5. Esther Florusse:
    21 januari 2019
    Mooi die foto's van Mea en Lin.
    Jullie zijn goed voorbereid. Geniet van de bijzondere en mooie eerste momenten.
    Ze zal zich snel thuis voelen bij jullie allemaal.
    X
  6. Janneke Schraven:
    21 januari 2019
    Wat een mooie update en foto’s. ! En wat schrijven jullie er mooi over. Heel bijzonder dat we mee mogen lezen en leven aan de andere kant van de wereld.
  7. Jan-Willem:
    21 januari 2019
    Wat een mooie maar zware dag hebben jullie gehad! Dit is een dag die jullie nooit meer zullen vergeten 😍. Nu lekker genieten met zijn zesjes!
  8. Emily Verdaasdonk:
    21 januari 2019
    Jullie gezin eindelijk compleet, wat een bijzondere dag. Dat lachje van Lin op de foto, daar zullen er vast meer van komen in de komende dagen. Geniet met z’n allen van deze eerste dagen 😘 liefs van ons allemaal
  9. Siebe:
    22 januari 2019
    Het was zeker spannend, maar we hebben goed doorgezet. Nu zijn we weer bij de plek waar we Lin ophaalden en tekenen de laatste papieren. Zelf vond ik het ook heel spannend maar toen Lin naar ons toe kwam dacht ik: Ons gezin is compleet.
  10. Bert van Boggelen:
    22 januari 2019
    Wat een ontroerend verhaal. En wat een mooie hoopvolle start!!
  11. Claudia:
    22 januari 2019
    Onroerend en ook zo mooi. Ben benieuwd naar het vervolg....
  12. Wilbert:
    22 januari 2019
    Mooi om te lezen Steven. Groeten aan Jeppe en de rest.
  13. Rigo:
    22 januari 2019
    Prachtig, tegen je aan in slaap: wat een opluchting moet dat zijn geweest!
  14. Kat:
    23 januari 2019
    Jeetje jongens, wat een emoties in zo'n korte tijd. Kippenvel bij het lezen over de ontmoeting. En vanaf het blog en de foto's voel je bijna "the day before". Wat een spanning moeten jullie hebben gehad. Al jaren, maanden, weken, dag, hiernaar toe geleefd. Hoop zo dat Lin zich zo snel mogelijk een beetje vertrouwd voelt bij jullie allemaal. Maar hoe mooi om haar zo snel al zo leuk met Mea te zien. En ook bij Steven lijkt ze al zo rustig. Ik vind dat echt bijzonder. De rest gaat ook komen Nat, Siebe en Jeppe. Jullie zijn allemaal zo liefdevol, komt goed. Hou ons op de hoogte! En een kus voor lieve stoere Lin en de rest!! X
  15. Annemarie Hubeek:
    23 januari 2019
    Het voelt allemaal een beetje surrealistisch, maar dat zal voor jullie nog erger zo voelen. Prachtig verhaal en mooie foto's. Het trekt een beetje aan het hart als je zoveel verdriet in zo'n klein persoontje ziet.
  16. Renske:
    23 januari 2019
    Wat een ontroerend verhaal! Het is toch allemaal wat voor die kleine meid en natuurlijk ook voor jullie. Fijn dat het zo goed klikt met Mea. Zal met de jongens ook wel snel beter gaan. Vele mooie dagen gewenst na deze heftige start.
  17. Marjolein:
    ❤️
  18. Hedy:
    23 januari 2019
    Dat zijn een pittige paar dagen. Toch leuk om te horen en zien dat ze met mea overweg kan. Heel veel succes en bijzondere dagen gewenst!